OTT i reklama

Internet nie tylko dostarcza konsumentom dodatkowe usługi, ale także może być końcem tradycyjnych mediów. Konsumenci coraz chętniej wybierają bowiem kanały telewizji internetowej, gdzie darmowe filmy online, są dostępne szybciej, łatwiej i przez całą dobę. Korzystają na tym nie tylko odbiorcy, ale też reklamodawcy. Telewizja internetowa dostarcza nam duży wybór filmów, seriali oraz programów. 

OTT – co to jest?

Treść OTT – programy telewizyjne i filmy przesyłane strumieniowo przez urządzenie podłączone do Internetu (tj. Urządzenie OTT, takie jak Roku, Chromecast lub Smart TV) – to kolejny etap ewolucji tego, co kiedyś uważano za tradycyjne programy telewizyjne. Podobnie jak w przypadku wszystkich znaczących kolejnych kroków, istnieją pewne poważne korzyści, a przeniesienie środków reklamowych z przeszłości na treści OTT może umocnić pozycję twojej firmy w przyszłości.

Nie ma wątpliwości, że spośród głównych korzyści reklamowych OTT, najważniejsza jest potencjalna zdolność firmy do nawiązania kontaktu z młodszą, zamożniejszą i większą populacją. Niedawne badanie przeprowadzone przez Nielsen, firmę medialną, która pomaga zmierzyć, ile osób ogląda określone programy telewizyjne, wykazało 40-procentowy spadek widzów telewizji naziemnej lub kablowej w ciągu ostatnich pięciu lat u osób w wieku od 18 do 24 lat w całej Europie. Ta grupa odbiorców jest również bardzo otwarta na reklamy OTT. Około 98 procent odbiorców urządzeń OTT ogląda przed filmem całą reklamę. Oznacza to, że chęć pomijania lub przewijania do przodu przez reklamy, która jest żywa od wczesnych dni VCR i DVR, nie dotyczy tego segmentu konsumentów. Wynika to z faktu, że reklama w przypadku telewizji internetowej poprzedza, a nie przerywa darmowe filmy online.

Spersonalizowany przekaz reklamowy

Podczas gdy tradycyjne wskaźniki zużycia telewizji opierały się na dużych próbkach i ekstrapolowaniu interpretowanych danych, reklamy OTT zapewniają znacznie większą przejrzystość co do tego, kto ogląda dostarczane treści. Nie tylko będziesz wiedział, kto ogląda daną reklamę. Wraz z niektórymi zebranymi danymi demograficznymi, będziesz także mógł wiedzieć, co ogląda, kiedy to ogląda i na jakim urządzeniu to ogląda. Daje to możliwość precyzyjnego kierowania reklam w celu uzyskania jak najwyższych stóp zwrotu. Ponadto konsumenci lubią możliwość wyboru i poczucie, że kontrolują, to co oglądają. Wiele firm produkujących treści OTT oferuje konsumentom możliwość wyboru między potencjalnymi reklamami podczas nadchodzącej przerwy w treści. Prowadzi to do większego poczucia zaangażowania konsumenta, dzięki czemu przekaz jest trafniejszy. Firmom, które wahają się przed przyjęciem reklamy cyfrowej, reklama OTT zapewnia płynne przejście. Ponieważ znaczna część programów jest przenoszona z tradycyjnych mediów telewizyjnych, formatowanie (tj. Kiedy i gdzie umieszczane są oczekiwane przerwy na reklamy) jest również podobne.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *